Nu de nog ontbrekende wissels ook binnen zijn is eerst maar eens de multimeter opgezocht en zijn de wissels doorgemeten. Er blijkt inderdaad een terugmelding te zijn en dus kunnen op het bedienpaneel, naast de schakelaars voor het omzetten van de wissels, ook leds worden aangebracht om de stand van het wissel aan te geven.
Gelijk ook even gekeken naar welke kleuren draden er op voorraad zijn zodat er een draadboom gemaakt kan worden voor de bediening van de vier wissels. Er blijken 10 kleuren aanwezig te zijn. Als blauw en geel gebruikt gaan worden voor de rijstroom, dit zijn namelijk de kleuren die aan de railverbinders zijn gesoldeerd, blijven er acht kleuren over.
Dit komt dus goed uit, want voor vier wissels heb je acht draden nodig. Voor er gesoldeerd gaat worden, zal er goed gedocumenteerd moeten gaan worden welke kleur er voor welke stand van welk wissel gebruikt gaat worden. Vanzelfsprekend zullen de soldeerverbindingen met krimpkous worden afgewerkt om kortsluiting te voorkomen.
Deze draadboom zal op regelmatige afstanden voorzien gaan worden van een stukje krimpkous om er voor te zorgen dat de draden mooi bij elkaar blijven zodat deze eenvoudig onder de basisplaatjes kunnen worden aangebracht. Mogelijk kan deze draadboom het beste ook met (schilders)tape op de bodem van de lade worden vastgeplakt.
Het is de bedoeling om het bedienpaneel voor de wissels even breed te houden als de snelheidsregelaar. Deze daarom ook maar even opgemeten. De snelheidsregelaar is zeven centimeter breed. Door deze breedte, of liever het gebrek daaraan, is het niet mogelijk om het gehele baanplan in verkleinde vorm op dit bedienpaneel aan te gaan brengen zoals eerder het plan was.
Daarom zullen alleen de wissels, in stilistische vorm, op dit bedienpaneel afgebeeld gaan worden. Dit moet voldoende zijn aangezien het geen ingewikkeld baanplan is. Door het bedienpaneel iets langer te maken, moet het mogelijk zijn om een afdoende indeling te krijgen van zowel de wissels, de leds voor het aangeven van de wisselstand als de bedienknoppen.