Stroomvoorziening

Tot nog toe is er gereden door de stekker van de stroomvoorziening van de snelheidsregelaar op een extern stopcontact aan te sluiten. Op deze manier loopt er tijdelijk een snoer over de grond in het gedeelte waar wordt gelopen en waar het tafeltje van de laptop staat.

Niet alleen is dit niet ideaal, maar voor het omschakelen van de wissels blijkt ook een afzonderlijke stroomvoorziening nodig te zijn. Dat zou inhouden dat er twee in plaats van het huidige ene snoer over de vloer moeten gaan lopen. Het lijkt me beter om een tweevoudig stopcontact in de lade in te bouwen.

Hierin kunnen de beide stroomvoorzieningen worden gestoken en er hoeft slechts één snoer over de vloer te lopen en dan ook nog op een plaats waar dat over het algemeen niet bezwaarlijk is. Er wordt slechts weinig stroom verbruikt (rijregelaar 18 volt, 36 Watt en voeding voor de wissels 15 volt 6 Watt).

Daardoor kan er worden volstaan met een relatief dun tweeling snoer om dit stopcontact op een ander stopcontact aan te sluiten. Bij niet gebruik van de treinbaan kan dit snoer worden opgerold en in een vak in de lade neer worden gelegd. Door dit vak te voorzien van opstaande randen en mogelijk zelfs een soort deksel, wordt voorkomen dat dit snoer een eigen leven gaat leiden en zaken op de baan zelf zou kunnen gaan beschadigen.

Het is zelfs mogelijk om dit snoer dusdanig kort te houden dat de stekker geeneens uit de lade kan. Een verlengsnoer kan dan op deze stekker worden aangesloten. Dit verlengsnoer kan in een andere lade worden opgeborgen. Op die manier is er erg weinig snoer in opgerolde vorm in de tafel aanwezig als er niet gereden wordt.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.